Lumea în care trăim este una marcată de schimbări frecvente la capitolul noi tehnologii, de viteză şi dinamism. Informaţiile circulă acum la mare viteză, aşa că nu întâmplător orice afacere are nevoie de servicii bune de monitorizare și analiză media. În era digitală, acestea sunt instrumente indispensabile pentru orice business, indiferent de dimensiunea acestuia sau domeniul de activitate. Aceste activități permit companiilor să înțeleagă mai bine piața, să-și îmbunătățească reputația și să ia decizii strategice, bazate pe date.
De ce contează serviciile de monitorizare şi analiză media?
Putem să ne imaginăm că orice afacere este o navă care navighează pe un ocean vast și complex, plin de noi oportunităţi, dar şi de pericole. Pentru a ajunge la destinație în siguranță, „corabia” are nevoie de un sistem de navigație care să informeze căpitanul şi echipajul despre vânt, curenți și celelalte obstacole pe care le-ar putea întâlni pe parcurs. Monitorizarea și analiza media reprezintă acest sistem de navigație pentru orice business, pentru că oferă managerului şi echipelor de comunicare, marketing şi vânzări informații valoroase din presă şi de pe platformele de socializare, permițându-le să ajusteze „cursul” în funcție de nevoile și tendințele pieței şi ale publicului.
5 beneficii concrete ale monitorizării și analizei media:
Serviciile de monitorizare şi analiză media oferă echipelor de management şi comunicare numeroase beneficii importante, însă astăzi ne-am propus să descriem, pe scurt, cinci dintre acestea:
Îmbunătățirea imaginii de brand: Prin monitorizarea mențiunilor despre un brandul în mediul online, managerul şi echipa de comunicare pot identifica rapid și eficient orice criză de imagine și pot lua măsuri pentru a o gestiona. De asemenea, aceştia pot identifica şi oportunitățile de a interacționa publicul, pentru a construi o legătură mai puternică cu acesta;
Identificarea tendințelor de piață: Analiza media poate ajuta managerii şi comunicatorii să identifice cele mai noi tendințe și evoluții din industrie, inclusiv urmărind strategiile de comunicare ale concurenţilor. Astfel, este posibil ca strategiile, produsele şi serviciile unei afaceri să fie adaptate „din mers” pentru a satisface mai bine nevoile clienților;
Optimizarea strategiilor de marketing şi comunicare: Monitorizarea campaniilor de marketing şi comunicare, dar și a reacțiilor presei şi publicului, le permite managerilor şi comunicatorilor să identifice ce funcționează și ce nu. Astfel, aceştia pot modifica strategiile de comunicare în consecință.
Îmbunătățirea serviciului clienți: Analiza feedback-ului din presă, a imaginii reflectate de clienți în social media, atât din punct de vedere pozitiv, cât și negativ, poate ajuta managerii şi comunicatorii. Aceştia pot identifica punctele forte și slabe ale serviciului de clienți și pot implementa noi măsuri pentru a-l îmbunătăți.
Generarea şi implementarea de idei noi: Monitorizarea competiției și a industriei în general înseamnă şi inspiraţie şi idei noi pentru produsele, serviciile sau campaniile de marketing ale oricărei companii. Unul dintre cele mai importante beneficii ale monitorizării şi analizei media este conectarea permanentă la noile trenduri ale pieţei.
Pe scurt…
Monitorizarea și analiza media sunt servicii esențiale pentru orice afacere care dorește să rămână competitivă în era digitală, dar şi să afle ce se spune despre brandurile, produsele şi serviciile ei în presa tradiţională, online şi pe platformele de socializare. Prin înțelegerea mai bună a mediului de business și a percepției presei şi publicului, companiile pot lua decizii mai bune, bazate pe date. Astfel, acestea îşi pot îmbunătăți imaginea de brand, pot construi relații mai puternice cu clienții lor şi pot ţine pasul cu toate trendurile şi schimbările.