Newsroom

Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025: vizibilitatea candidaților în perioada 14-22 aprilie

Klarmedia prezintă a doua parte a studiului TV Index Prezidențiale 2025 care monitorizează și analizează vizibilitatea candidaților la alegerile prezidențiale în spațiul televizat. Studiul de față acoperă perioada 14-22 aprilie 2025 și vine în completarea studiului ce a vizat perioada 4-13 aprilie. Click aici pentru a consulta rezultatele studiului pentru perioada 4-13 aprilie.

Analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025 a fost realizată pe baza conținutului difuzat de posturile TV naționale, fiind incluse în top canalele care au difuzat un volum semnificativ de materiale despre candidați. Studiul reflectă volumul total al materialelor, fără a distinge între tonul pozitiv, negativ sau neutru al aparițiilor.

Conform studiului Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025, Nicușor Dan beneficiază în continuare de cea mai mare vizibilitate pe posturile TV, în timp ce Victor Ponta a trecut de pe locul 2 pe locul 5.

Topul vizibilității candidaților la posturile de televiziune în perioada 14-22 aprilie 2025:

1. Nicușor Dan – 1.187 materiale

2. Elena Lasconi – 988 materiale

3. Crin Antonescu – 917 materiale

4. George Simion – 740 materiale

5. Victor Ponta – 693 materiale

6. Lavinia Șandru – 85 materiale

7. Cristian Terhes – 42 materiale

8. Daniel Funeriu – 38 materiale

9. Silviu Predoiu – 30 materiale

10. John Ion Banu – 29 materiale

11. Sebastian Constantin Popescu – 25 materiale

Cele mai active posturi TV în ceea ce privește difuzarea de materiale despre candidații la alegerile prezidențiale au fost Realitatea Plus și Antena 3 CNN, cele două având un număr apropiat de mențiuni, urmate de B1, România TV și EuroNews, care completează topul canalelor cu cea mai intensă acoperire mediatică a candidaților la alegerile prezidențiale în prima săptămână.

Canalele TV cele mai active:

1. Realitatea Plus – 939 materiale

2. Antena 3 CNN – 895 materiale

3. B1 – 748 materiale

4. Romania TV – 678 materiale

5. EuroNews – 361 materiale

6. Digi 24 – 329 materiale

7. Aleph News – 322 materiale

8. Prima News – 138 materiale

9. TVR Info – 117 materiale

10. Antena 1 – 81 materiale

11. TVR 1 – 71 materiale

12. Pro TV – 45 materiale

13. Prima TV – 35 materiale

14. TVR 2 – 15 materiale

Mesaje cheie şi teme dominante:

Nicușor Dan, candidatul de pe primul loc în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025, a înregistrat cele mai multe mențiuni la posturile Realitatea Plus, Antena 3 CNN, B1 si România TV. Se observă în perioada 14-22 aprilie o vizibilitate mai mare la postul B1 față de perioada anterioară analizată (4-13 aprilie).

În perioada 14-22 aprilie, Nicușor Dan a fost cel mai des menționat în contextul scandalului intern din USR cu privire la susținerea Elenei Lasconi. Alte subiecte asociate cu Nicusor Dan în perioada analizată fac referire la: lipsa transparenței privind finanțarea campaniei, relația ambiguă cu oameni de afaceri precum Matei Paun – acuzat de legături proruse, folosirea resurselor Primăriei Bucureşti în scop de campanie. Temele constante ale candidatului includ promisiunea de reformă a statului, reducerea birocrației, digitalizarea ANAF și lupta împotriva corupției. Nicusor Dan exprimă dorința de a avea un premier precum Ilie Bolojan pentru a scoate statul din criză și stagnare. El subliniază necesitatea unei cooperării între partidele pro-europene în administrarea ţării.

Elena Lasconi se află pe poziția a doua în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025, cu un număr important de mențiuni în perioada analizată – 988. Cele mai frecvente apariții au fost înregistrate la Antena 3 CNN, Realitatea Plus, B1 TV și Aleph News. În perioada 4-13 aprilie, Elena Lasconi s-a aflat pe locul trei.

Aparițiile Elenei Lasconi sunt dominate de conflictul intern din USR și de retragerea sprijinului pentru candidatura sa. Mesajele centrale vizează legitimitatea, lupta pentru controlul partidului, precum și dreptul la campanie electorală și la finanțare.

Crin Antonescu se află pe locul trei în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025 pentru perioada 14-22 aprilie, cu cele mai multe mențiuni înregistrate la România TV, Antena 3 CNN, B1 TV și Realitatea Plus.

Discursul lui Crin Antonescu se axează pe consolidarea imaginii de om cu experiență și integritate, combaterea acuzațiilor de colaborator al Securităţii comuniste, exprimarea unui program electoral clar, susținerea valorilor tradiționale și orientarea pro-europeană, precum și pe o poziție rațională și moderată față de problemele de securitate și sociale majore ale țării. Crin Antonescu denunță acuzațiile și scandalurile la adresa sa ca fiind atacuri produse de adversari politici și de structuri ascunse. Acesta susține lupta împotriva fenomenului infracțional, în special traficul de droguri, pledând pentru întărirea Agenției Naționale Antidrog și pentru politici de prevenție și tratament. De asemenea, pune accent pe suveranitate în sensul păstrării identității culturale, a valorilor tradiționale, dar într-un stat laic modern, dialogând cu toate confesiunile religioase.

George Simion, a urcat un loc în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025 în perioada 14-22 aprilie și se află pe locul patru.

Temele lui George Simion continuă sa fie dominate de naționalism puternic, cu accent pe suveranitate și identitate națională, critică dură la adresa actualei guvernări, precum și de o poziție critică față de Uniunea Europeană și Franța, pe care le acuză de interferențe în alegeri și în politica internă. Acesta contestă anularea turului 2 al alegerilor prezidențiale din 2024, susținând că aceasta a fost o lovitură de stat care a încălcat suveranitatea poporului român. Anunţă că urmează să-l aducă pe Călin Georgescu la conducerea țării, exprimând un angajament comun și colaborare strânsă cu acesta.

Victor Ponta este candidatul aflat pe locul cinci în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025 pentru perioada 14 -22 aprilie, cele mai multe mențiuni fiind înregistrate la posturile Realitatea Plus, România TV, Antena 3 CNN și B1 TV.

Victor Ponta are în continuare un profil de suveranist și se poziționează ca un candidat anti-sistem și susține ideea că România trebuie condusă de un lider care pune interesele țării pe primul loc. Cele mai multe mențiuni sunt în contextul autodenunțului și asumarea deschiderii barajului de la Porțile de Fier, în 2014, pentru a salva Belgradul. Victor Ponta subliniază necesitatea consolidării relațiilor strategice cu SUA și pune accent pe securitate. În plan intern, promovează creșterea pensiilor, susținerea agriculturii și a companiilor din industria IT, dar și dezvoltarea infrastructurii.

Lavinia Șandru se menține pe locul șase în analiza Klarmedia – TV Index Prezidențiale 2025 pentru perioada 14 -22 aprilie. La fel ca în perioada anterioară (4-13 aprilie), Antena 3 CNN este postul care a generat cele mai multe mențiuni.

Discursul Laviniei Șandru este centrat pe o abordare socială, civică și morală. În continuare se concentrează pe combaterea abuzurilor si pune accent pe sărăcie și condițiile de viață precare din zona rurală. Un alt punct central al discursului îl constituie lupta împotriva consumului de droguri în rândul tinerilor.

Cristian Terheș se află pe locul șapte în topul vizibilității TV, cu cele mai multe mențiuni înregistrate la Antena 3 CNN și EuroNews.

Cristian Terhes se poziționează ca un suveranist autentic, iar mesajul său subliniază necesitatea reafirmării drepturilor și libertăților fundamentale în fața influențelor externe. Terhes susține tranparența procesului electoral, fiind cel care a depus prima contestație oficială privind fraudele electorale din alegerile anulate. În plan intern, are propuneri privind scăderea taxelor pe muncă și echilibrarea bugetului. Pe plan extern, pe lângă sprijinul pentru Ucraina, discursul său include nevoia de creștere a capacității de apărare și colaborări cu structurile europene și NATO.

Daniel Funeriu se află pe poziția a opta în topul vizibilității TV în perioada 14 -22, cu cele mai multe mențiuni înregistrate la Digi 24 și Antena 3 CNN.

Daniel Funeriu se concentrează pe combaterea corupției, poziționându-se ca un candidat independent și onest în fața unei clase politice percepute ca slabe și divizate. Propune o politică externă activă, cu accent pe rolul României ca mediator de pace în conflictele internaționale și pe consolidarea relațiilor cu partenerii strategici, în special cu Statele Unite ale Americii. În domeniul apărării naționale, Daniel Funeriu pledează pentru alocarea a 3,5% din PIB, cu accent pe echipamente militare fabricate local și reintroducerea pregătirii militare obligatorii pentru tineri.

Silviu Predoiu ocupă poziția a noua în topul vizibilității media, cu cele mai multe mențiuni la posturile Antena 3 CNN şi AlephNewsTV.

Mesajele candidatului Silviu Predoiu se concentrează pe experiența și competența în servicii secrete. Acesta susține schimbarea direcției României, având în prim plan adevărul, etica, bunul simț și transparența în administrația publică. Discursul lui Predoiu pune accent pe rolul României în cadrul UE și NATO și cere o promovare mai activă a intereselor naționale, dar și un tratament respectuos în relațiile cu partenerii internaționali. Silviu Predoiu aduce și el în discuție consumul de droguri, promovând începerea procesului de legalizare a drogurilor medicinale, precum și reglementarea consumului de droguri ușoare, pentru un mai bun control al consumatorilor și pentru reducerea traficului ilicit.

John Ion Banu ocupă locul 10 în topul vizibilității media, având cele mai multe mențiuni pe posturile Antena 3 CNN și EuroNews.

John Ion Banu se poziționează ca un candidat independent, cu legături puternice la nivel local și o experiență relevantă în diaspora românească din SUA, fiind implicat în activități civice și umanitare. Mesajul său cheie accentuează respectul pentru valorile tradiționale, democrație și libertate de exprimare.

Sebastian Constantin Popescu se află pe ultima poziție în topul vizibilității media, Antena 3 CNN și EuroNews fiind posturile care au generat cea mai mare vizibilitate pentru acesta.

Sebastian Constantin Popescu se caracterizează ca „singurul candidat din afara sistemului’ și pune accentul pe onestitatea şi transparența sa. Susține loialitatea României fața de UE, dar subliniază nevoia de a valorifica mai bine fondurile europene nerambursabile. Candidatul promovează apărarea suveranității și susține că este nevoie de o armată bine dotată.

Despre analiză:

Analiza a fost realizată de Klarmedia – tool inovativ de monitorizare și analiză media dezvoltat de MSG Factory SRL și apreciat de profesioniștii în domeniul comunicării. Klarmedia combină monitorizarea automată cu analiza realizată de experți, procesarea datelor bazându-se pe tehnologii avansate de Machine Learning și Inteligență Artificială, asigurând un nivel ridicat de precizie, relevanță și valoare analitică în interpretarea conținutului media.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *