În 2024, serviciile de monitorizare şi analiza media au devenit instrumente esenţiale pentru companii, indiferent de dimensiunea acestora. De la consolidarea reputaţiei brandurilor şi până la identificarea oportunităţilor de schimbare a strategiilor de comunicare, aceste servicii oferă nenumărate avantaje. Cu toate acestea, multe companii şi specialiştii lor în comunicare nu cunosc încă adevăratul potenţial al monitorizării media sau beneficiile specifice pe care le pot obţine cu ajutorul ei. Iată trei lucruri importante pe care trebuie să le ştii, ca specialist în comunicare, marketing sau vânzări, despre acest domeniu, despre serviciile de monitorizare media şi analiză de imagine şi cum te pot ajuta acestea să-ţi conduci afacerea spre succes.
Monitorizarea media te ajută să înţelegi ce gândesc clienţii despre brandul tău
Unul dintre cele mai importante avantaje ale serviciilor de monitorizare şi analiză media este faptul că acestea te ajută să afli ce se scrie şi se spune în presă despre brandul tău, aşadar şi ce informaţii ajung la public. Trebuie să ştii că monitorizarea şi analiza merg dincolo de simple articolele apărute în presa scrisă şi îţi oferă acces la emisiuni radio şi TV, la articole apărute online, dar şi la conversaţiile purtate în social media şi pe bloguri între influencers şi publicul lor. Într-o lume în care 92% dintre consumatori citesc recenzii online înainte de a lua o decizie de cumpărare, înţelegerea publicului este mai importantă ca oricând.
Cu ajutorul instrumentelor Klarmedia de monitorizare şi analiză media, companiile pot identifica menţiuni pozitive sau negative referitoare la brandurile lor şi pot răspunde rapid. De exemplu, o menţiune negativă în social media poate fi abordată proactiv, astfel încât să fie evitată o situaţie de criză. Pe de altă parte, feedbackul pozitiv poate fi folosit pentru a promova succesul şi pentru a mări loialitatea clienţilor.
Datele obţinute din analizele media îţi oferă multiple avantaje competitive
Să primeşti analize media competitive înseamnă să ai acces la informaţii valoroase despre concurenţii tăi, tendinţe de piaţă, dar şi despre preferinţele clienţilor. Spre exemplu, monitorizarea şi analizarea campaniilor publicitare ale competitorilor tăi îţi poate oferi indicii despre ce strategii funcţionează acum pe piaţa locală.
De asemenea, analizele de imagine te pot ajuta să descoperi noi tendinţe care vor influenţa piaţa în viitorul apropiat. Studiile arată că majoritatea dintre liderilor din business cred că informaţiile bazate pe date sunt extrem de importante pentru strategia lor de creştere. Astfel, companiile care integrează serviciile de monitorizare şi analiză media în procesul decizional pot lua măsuri bazate pe informaţii reale, câştigând un important avantaj competitiv.
Serviciile de monitorizare şi analiză media te ajută să optimizezi investiţiile în comunicare, marketing şi PR
Orice companie are un anumit buget pentru acţiuni de de marketing, comunicare şi PR. De aceea, investiţiile trebuie optimizate în aşa fel încât să ofere rezultate maxime, chiar şi cu bugete mici. Serviciile de monitorizare şi analiză media oferă sunt instrumente eficiente când vine vorba de a evalua performanţele campaniilor, preluarea lor în media şi efectele apărute pe platformele de socializare. Astfel, ele permit ajustarea şi optimizarea strategiilor în timp real.
De exemplu, dacă ai lansat o campanie de promovare şi observi că anumite canale media generează mai multe menţiuni sau interacţiuni pozitive decât altele, poţi redistribui bugetul pentru a maximiza impactul respectivei campanii.